Blog: 52 moves - 52 weeks

 

Sonntag, 6. Juli 2014 - 09:00 Uhr

Knee Sweep - KS

June 30 - July 06, 2014

"Practicing Knee Sweep improves stability and agility in the hip joint and will help you develop power in your whole body".
Starting from ready position, e.g. with the right knee up, (see Front Kick), pull your right knee to the left side, and push it up and out with the left hand: the knee goes in an outward, soft  & smooth vertical circle.Or, pull it to the right and push it in to the left with agility, and from left to right with agility.This is actually what I like so much about this move: there is an agile and a smooth version.

Both are beneficial - especially to my hip joints.
Every day move:

"Walk around the room, pretending to step over boxes of different sizes." Alternatively, don't pretend. Leave that stuff scattered around your place. The time you saved you can spend for Nia, e.g., Knee Sweep.

30.06.-06.07.2014

"Knee Sweep verbessert die Stabilität und Agilität in Deinen Hüftgelenken und hilft Dir, Power für Deinen ganzen Körper zu entwickeln."
Beginne mit ready position (siehe Front Kick), z.B. mit dem rechten Knie nach oben. Nimm das rechte Knie leicht nach links, und drücke es mit der linken Hand nach oben und aussen - dein Knie beschreibt einen geschmeidigen Auswärtskreis vor Deinem Körper.Alternativ dazu, ziehe das rechte Knie nach recht und dann mit Agilität nach links, und wieder von links nach rechts.

Das finde ich an dieser Bewegung besonders schön: es gibt eine agile und eine sanfte Variante. Beide tun sehr gut - besonders meinen Hüftgelenken.

Alltagspraxis: 

"Bewege Dich durch den Raum, und tue so, also ob Du über Boxen verschiedener Größen steigen würdest."Warum so tun als ob? Lass Dein Zeug einfach rumliegen. Die Zeit, die Du sparst, indem Du nicht aufräumst, kannst Du mit Nia verbringen, z.B. Knee Sweep.

>>Liebe Nachbarn, Vermieter, Eltern und sonstige Erziehungsberechtigte: Das ist ein Scherz!!<<


1953 Views

0 Kommentare